Voorbereiding China - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu Voorbereiding China - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu

Voorbereiding China

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

13 Augustus 2012 | Nederland, Purmerend

Maandag 13 augustus 14:00 Purmerend,
Beste vrienden, familie, collega’s en belangstellende, welkom allemaal op mijn blog van mijn reis naar China en Noord Korea. Maandag 20 augustus vertrekken Erik (broer) en ik om 17:45 via Parijs naar China! Daar gaan wij 3 weken rondtrekken inclusief onze spannende bestemming het democratische volksrepubliek Korea (DPRK), oftewel Noord Korea!

En nu denken vele mensen aan een land met hoge wolkenkrabbers, allemaal mooie technische snufjes en steden vol gepropt met miljoenen mensen, nee dames en heren! Dit is Noord Korea, geen Zuid Korea! Even te info, Korea is een schiereiland wat vast zit aan China (linker kant) een stukje Rusland en aan de rechter kant zit Japan (wel met zee er tussen) Korea is verdeelt in 2 landen, Noord Korea en Zuid Korea. Het land was vroeger bezet door 2 kampen. Een kamp met het communistische Rusland en China (het huidige DPRK) en aan de andere kant het kapitalistische gedeelte (VN). Voor de mensen die nooit goed op hebben gelet bij het mooie vak geschiedenis: het Communisme en het kapitalisme gaat vaak niet goed samen. Na een aantal jaren verdeeldheid in Korea is het tot dusver nog onmogelijk om het land te herenigen.

Op 1950 begon de Koreaanse oorlog, wat 3 jaar heeft geduurd en waarbij ongeveer 2 miljoen slachtoffers zijn gevallen, op dit moment zijn de 2 landen nog steeds met elkaar in oorlog en kan je eigenlijk zeggen dat dit nog het laatste stukje koude oorlog is. De grenzen tussen de landen is ook onmogelijk over te steken. Het is 248 kilometer vol spanning en aan van beide kanten provocaties om elkaar ervan te overtuigen wie de sterkste is en welk politiek systeem beter is.

Oke, Noord Korea dus. Waarom Noord Korea? Omdat Noord Korea het meest geslote land ter wereld is ben ik heel nieuwsgierig wat er zich afspeelt. Er wonen meer dan 22 miljoen mensen in het land dat ook probeert een zo normaal leven te hebben met enorm veel propaganda van de grote leiders die het land beheersen. Ik wil met eigen ogen zien hoe een land functioneert onder een streng regiem van het communisme. Alles is anders. Manier van denken, doen en laten, en ga zo maar door. Ik wil met eigen ogen zien wat daar zich afspeelt. Jammer genoeg is er bijna geen bewegingsvrijheid, en moeten we ons houden aan een strak georganiseerde reisplanning, wij zullen dus vrijwel alleen maar de positieve kanten van het land zien.

Om Noord Korea in te komen heb je heel wat nodig, het heeft ons ook heel veel tijd gekost, maar we hebben alle papieren rond, en kunnen nu echt gaan! We zullen heel wat vrijheden moeten inleveren, onder andere: telefoon, laptop, Ipad, boeken over Noord Korea en we hebben altijd 2 gidsen bij ons en een chauffeur, (wat een luxe!!) maar we hebben het er voor over! Ik zal ook gedurende onze reis in Noord Korea geen blogs kunnen plaatsen, simpelweg omdat er geen internet voor ons beschikbaar is. Spannend dus!


Nou, mochten jullie vragen/opmerkingen hebben (of gewoon een gekke ongepaste opmerking), stel ze gerust, dan beantwoord ik ze natuurlijk! Ik probeer bijna elke dag een blog te plaatsen, dus altijd leuk om iets van het thuisfront te lezen!

Heel veel leesplezier en mijn eerste blog zal over ongeveer een week zijn! Hieronder vind je een overzicht van wat wij allemaal gaan beleven!

Groetjes Jeffrey en Erik!

20 Augustus: Vlucht naar Beijing
21 Augustus: Aankomst Beijing
22 Augustus: Trein reis naar Dandong (grensstad China/Noord Korea)
23 Augustus: Aankomst Dandong (regeltjes Noord Korea doornemen)
24 Augustus: Grens oversteken en trein reis naar Pyongyang (hoofdstad)
25 Augustus: Pyongyang city tour, Arirang (grootste acrobate show ter wereld (google maar!)
26 Augustus: Pyongyang city tour en naar mt, Kumgang (gebergte)
27 Augustus: Wandelen door natuur
28 Augustus: Pyongyang, ziekenhuizen, scholen bezoeken
29 Augustus: Pyongyang city tour
30 Augustus: Noord Korea verlaten en naar Shenyang (oude stad)
31 Augustus: Shenyang
1 September: Van Shenyang naar Datong (mooi natuur en kloosters)
2 September: Aankomst Datong
3 September: Van Datong naar Pingyao (oudste stad ter wereld)
4 September: Aankomst Pingyao
5 September: Pingyao
6 September: Van Pingyao naar Beijing
7 September: Beijing
8 September: Terug reis

  • 13 Augustus 2012 - 14:21

    Eva Kleinbergen:

    Hallo Jeffrey.
    spannend hoor.
    Ik wens jou en je broer een goede reis.
    Ben ook zeer benieuwd naar alle reisverslagen en verhalen. Je zegt het zelf al het is niet het meest gangbare land, dus ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
    Veel succes.
    Groeten van Eva

  • 13 Augustus 2012 - 15:03

    Denise:

    Hey jef
    Schiet nu al op he!
    Wel spannend hoor
    Ben benieuwd na jullie verhalen
    Maak er een mooi tijd van
    x denise

  • 13 Augustus 2012 - 17:18

    Maarten:

    he jef en erik. natuurlijk heb ik mij weer aangemeld en je eerste blog weer boeiend zitten te lezen. erg interessant vind ik het wel en kijk dus zeker uit naar de velen andere verhalen die geplaatst gaan worden door jullie. Ik heb altijd wel belangstelling voor bepaalde culturen over the in en outs in dat land. veel plezier alvast en goed op elkaar passen he grote broer erik op kleine broer Jef...toi toi

  • 13 Augustus 2012 - 17:47

    Martine:

    Hai twee ondernemers! Heel veel plezier en uiteraard heel veel ervaring,kennis,cultuur opsnuiven!!
    Geniet!!! ,maar pas op,geen enkele scheve schoen kan je je daar niet permiteren,maar let ook op je bagage!! er zijn achterlijke slimmerikken waar je het niet achter zoekt! ps. zal je moeder ook wel hebben gezegd.Ben maar je docent.Tot in September!
    Groetjes,Martine

  • 13 Augustus 2012 - 18:41

    Nena:

    Jeff

    Heeeeel veel plezier samen!!
    ik ben erg benieuwd naar je verhalen dus ik ga ze allemaal lezen!!

    x
    nena

  • 13 Augustus 2012 - 19:09

    Joseline:

    Hi Jeffrey!

    Leuk wat van je te horen. Helaas hebben we elkaar niet getroffen bij de Prinsenstichting. Ik ben een aantal keren op bezoek geweest maar toen was jij er niet. Je gaat weer aan een nieuw avontuur beginnen samen met je broer, geweldig!!! Ik zal je verslagen met belangstelling volgen. Ik wens jou en je broer een hele goede reis toe en hoop dat jullie weer met vele mooie verhalen/ervaringen terug komen. Doe voorzichtig, maar vooral, ga genieten!!!!!
    Hartelijke groet, Joseline.

  • 13 Augustus 2012 - 21:33

    RINUS:

    SUPER VIND IK JULLIE REIS! EEN SPANNENDE TOCHT MET VEEL BELEVENISSEN! IK WENS JULLIE IN IEDER GEVAL VEEL PLEZIER EN GOOD LUCK IN DAT TOCH VOOR ONS VREEMDE LAND. WIJ ZULLEN ZEKER MET SPANNING NAAR JULLIE VERSLAGEN UITKIJKEN!
    GROETJES
    RINUS

  • 14 Augustus 2012 - 07:11

    Sandra:

    Hey Jeffrey,

    Bijna zover.Ik wens jou en Eric heel veel plezier toe in China.
    Geweldig dat we jullie reis straks weer kunnen volgen .Wij wensen jullie een goede reis toe.

    groetjes van ons xxx

  • 15 Augustus 2012 - 18:19

    Sandra:

    Hoi Jeffrey,
    Ik zag je blok doordat Your Planet reizen deze getwitterd had... Ben zo vrij geweest te kijken, en ik wou je zeggen dat ik vorig jaar geweest ben. Geweldige ervaring! Mocht je nog wat willen weten mail mij gerust!
    En anders alvast een super fijne reis!

  • 15 Augustus 2012 - 21:52

    Moni & Benny:

    Wensen jullie een spannende reis en veel plezier. Zijn benieuwed op jullie berichten.

    Groetjes
    Moni, Benny met girls

  • 21 Augustus 2012 - 10:44

    Wilma:

    Lieve kindjes!!
    Het is dinsdagochtend en jullie zijn nu een paar uur onder weg!!
    Waarschijnlijk zitten jullie nu in China na een goede reis!!
    En hoop gauw iets van jullie te horen!!
    Veel plezier , doe voorzichtig en pas goed op!! ( ja ik weet het!!)

    Dikke kus van jullie liefste, knapste, mooiste enz. enz. Moes!!

  • 25 Augustus 2012 - 20:35

    Riccardo:

    Klinkt als heeel veeel avontuur! Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 13 Mei 2011
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 66378

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2019 - 31 Augustus 2019

van Teheran naar Tbilisi

25 April 2018 - 15 Mei 2018

Iran 2018

25 Oktober 2016 - 25 November 2016

India

05 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Thailand & Laos

16 Augustus 2014 - 07 September 2014

Indonesië

05 Augustus 2013 - 01 September 2013

Dubai/Maleisië/Singapore

20 Augustus 2012 - 08 September 2012

Noord Korea & China

18 Augustus 2011 - 06 November 2011

Suriname

Landen bezocht: