Inpakken en (bijna) gaan - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu Inpakken en (bijna) gaan - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu

Inpakken en (bijna) gaan

Door: Jeffrey Schurink

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

04 Augustus 2014 | Nederland, Purmerend

04-08-2014, 15:00, Purmerend
Beste lezers,

Het knaagt aan me, het jeukt. Een gevoel bekruipt me dat ik weg moet, weg van hier, weg van Nederland! Nee hoor, ik heb het helemaal niet slecht, integendeel, maar dit terugkerende ritueel begint op een verslaving te lijken: Ik moet reizen!

Dit jaar was het weer een grote zoektocht naar het juiste land, en met de juiste personen. Als eerst was het plan om naar Oekraïne en Moskou af te reizen. Ik denk dat vele mensen blij zijn dat ik deze reis niet heb gedaan aangezien het er nu erg onrustig is in dat gebied. Na veel twijfelen en lezen heb ik de knoop doorgehakt tijdens mijn terugreis van mijn werk in de intercity tussen Hoofddorp en Hoorn Kersenboogerd. Met mijn mobiel in mijn handen en een bloknoot op mijn schoot boekte ik mijn vlucht naar Indonesië!

Dit jaar heb ik besloten om alleen te gaan. Aangezien ik in de toekomst nog graag door Rusland wil reizen lijkt me het een goede kans om nu te gaan ervaren hoe het is om alleen een land te gaan verkennen. Geen meningen van anderen, altijd zelf kunnen beslissen wat te gaan doen.

Spannend is het natuurlijk wel, ik kan straks op niemand terugvallen en het is uiteraard maar de vraag of ik het wel leuk vind zo eenzaam en alleen aan de andere kant van de wereld. Mijn lieve achterbuurvrouw zei: ''je kan maar beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt, dan spijt te hebben van iets wat je nog nooit gedaan hebt'' Waar ik helemaal mee eens ben!
Maar zoals ik van velen hoor, gaat het helemaal goed komen! Genoeg leuke reizigers om te ontmoeten, en een perfecte omgeving om heerlijk rond te trekken.

Wat ga ik doen? Ik vlieg via Kuala Lumpur naar Jakarta met het meest bekende vluchtnummer wat we nu in de wereld kennen: MH017. Nu voor mij MH019 geworden. Dit maakt natuurlijk de vlucht iets spannender, een geruststelling is echter wel dat ze nu niet meer over Oekraïne vliegen.

Ik land op Jakarta wat gelegen is op het eiland Java. Daar heb ik al mijn eerste hostel geboekt, zodat ik wel mijn eerste en veilige onderkomen heb. Het leuke van deze dag is dat het Onafhankelijkheidsdag is, en dat schijnt een heel mooi feest te gaan worden op straat. Daarna heb ik nog geen idee wat ik ga doen. Mijn terugvlucht gaat vanaf Bali, dus ik ga sowieso naar het oosten reizen, wat ik daar tussendoor ga doen laat ik allemaal over aan het lot. Ik heb wel 3 doelen: duikbrevet halen, kookcursus en een vulkanisch gebied bezoeken.

Al met al gaat het vast een geweldige ervaring worden. Als jullie vragen hebben dat mogen jullie altijd reageren, zoals voorheen!

Veel leesplezier dit jaar!

Groetjes Jeffrey


  • 04 Augustus 2014 - 16:10

    Joseline Langenberg:

    Hoi Jeffrey.
    Leuk om weer iets van je horen en wat een fantastische reis ga je weer ondernemen!
    Wel even een dubbel gevoel naar je reisdoel, Kuala lumpur. Inderdaad gelukkig dat men niet meer over Oekraine vliegt.
    Je bent inmiddels een echte globetrotter!!
    Ik wens je een hele goeie vlucht toe en wederom een fatastisch mooie reis in Indonesie.
    Ik hou je reisverslag in de gaten
    Hartelijke groet, Joseline.

  • 04 Augustus 2014 - 16:19

    Mariska:

    Duiken... helemaal geweldig! Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden!
    Veel succes verder met de voorbereidingen!

  • 04 Augustus 2014 - 16:20

    Ilona:

    Ooooeeh je gaat weer op reis! Leuk!!
    Ik ben eens alleen op mini-vakantie geweest (stedentrip weliswaar) en dat was zo'n mooie ervaring! Je zult versteld staan van de vrijheid die dat met zich mee brengt. Lekker autonoom! Wel vond ik zelf dat het delen van die kleine pareltjes van momenten toch ook heel mooi is met een reisgenootje! Ik wens je een goede vlucht en een fantastisch avontuur!
    Groetjes, Ilona (Suriname 2011)

  • 04 Augustus 2014 - 16:27

    Suleman:

    Hoi Jef,

    Ik ga je weer volgen. Al die spannende en leuke verhalen van je reis. Ik wens je een mooie vakantie toe. Geniet ervan.

    Ben benieuwd naar al je verhalen......

    Tot laterzzzzzz

    Peter

  • 04 Augustus 2014 - 16:37

    Sandra:

    Hoi Jeffrey,

    Vindt het nu al hellemaal leuk om jou verhaal te lezen.
    Wens je alvast een hele goede reis toe en dat je een geweldige vakantie
    mag beleven.

    groetjes Sandra { Buuf }


  • 04 Augustus 2014 - 16:52

    Maarten:

    Wat geweldig om te lezen dat de kogel nu echt door de kerk is voor jou. Mooie uitspraak van buurvrouw en ik moet zeggen ze heeft helemaal gelijk met haar mooie uitspraak, ik ga proberen deze te onthouden want je zou deze tekst zo op een delfs blauw tegeltje kunnen drukken. Ik heb er helemaal zin in om jou goed in elkaar geschreven teksten te gaan lezen. Uiteindelijk ga ik daar natuurlijk mijn eigen beeld bij creeren. Heb nog steeds jou rode kleine boekje hier liggen op de kast wat je destijds mee hebt genomen van een andere reis...ik koester het...fijne succesvolle reis jef...

    Knuffel maarten

  • 04 Augustus 2014 - 16:53

    Denise:

    Hey jef
    Leuk hoor weer op reis geniet er van ben wel een beetje jaloers hoor kriebelt bij mijn ook wel weet.
    Maar word een week Frankrijk met vriendinnen ook leuk dus :)
    Xx

  • 04 Augustus 2014 - 18:19

    Anita Van Keulen:

    Heeee klasgenootje van me, wat een goed idee! Lekker op reis. Indonesië is het meest indrukwekkende land geweest waar ik tot nu toe geweest ben, dus ik ga je verhalen met zeer veel interesse volgen. Het reizen op zich is niet nieuw voor je, dus Indonesië gaat een eitje voor je zijn. Vergeet niet om prijzen van taxiritjes vooraf vast te leggen en verder goed af te dingen op alles, dan komt het helemaal goed.

    Heeeeeeel veel plezier en ik hoop dat je met volle teugen gaat genieten op dit solo avontuur. (Heerlijk lekker niemand om rekening mee te houden!)

    Doe voorzichtig! Dikke kuzz
    Xx

  • 04 Augustus 2014 - 19:04

    Thera:

    haha je begint nu al te schrijven en ik kan je nog zo zien tien meter verder op .
    dat heet voorpret ook heeeeeeeeeeeel belangrijk.
    volg je weer graag via dit . Zal hem ook doorgeven aan Marlon is dat goed ?
    kusje

  • 04 Augustus 2014 - 19:27

    Je Ex-reisgenootje 2013:

    Ha Jeff, leuk geschreven! Ook ik ga je vanzelfsprekend volgen. Ik ben er 100% van overtuigd dat je een geweldige tijd in Indonesië tegemoet gaat. Je bent sociaal genoeg, dus ontmoet vast hordes aan backpackerrs (Indonesië schijnt ook echt backpackersdistrict te zijn). We zien elkaar van de week nog wel even!

  • 04 Augustus 2014 - 21:35

    Sandra :

    Haii jef,

    Wat leuk dat je dit gaat doen.
    Las over je duikbrevet wilt gaan halen. Zelf ben ik vorig jaar naar bali geweest. En daarna naar een ander eiland. Gili trawagan. Daar ken je vanaf bali met de boot heen. Daar heb je heel mooi duikgebied. Miss is dat wel een leuk idee voor je. Zijn allemaal duikscholen daar dus keus genoeg.

    Gr sandra karregat

  • 04 Augustus 2014 - 23:24

    Brech:

    Sightseeing Hoofddorp hebben we niet meer gedaan des te meer ga je van deze trip genieten!!;) Enjoy!!!!

  • 05 Augustus 2014 - 08:18

    Eva Kleinbergen:

    Hallo Jeffrey.
    Wat leuk dat je me nog steeds op de lijst hebt staan! Ik ga je weer met veel plezier volgen.
    Dit wordt een dubbel of misschien wel driedubbel bijzondere ervaring. Zo'n bijzonder land, met zijn grote diversiteit en dan met jezelf als reisgenoot, dat is ook een spannende ervaring.
    Geniet er van en laat ons weten hoe het met je gaat!!
    Heel veel reisplezier.
    Groetjes van Eva Kleinbergen

  • 05 Augustus 2014 - 08:26

    Erik:

    Hey Jef!

    We gaan je volgen!
    Veel plezier daar en het gaat vast helemaal leuk worden.
    We zijn benieuwd naar al je verhalen en ervaringen.
    Wel foto's sturen hé!? Anders kunnen we weer meer dan 1000 foto's op een avond kijken....

    Groetjes,

    Broer en schoonzus

  • 05 Augustus 2014 - 14:25

    Moni & Benny:

    Hi Jef... Wat leuk. Vinden het prachtig om weer jou verhaltjes te lezen. Veel

  • 05 Augustus 2014 - 14:27

    Moni & Benny:

    Veel plezier natuurlijk...

  • 08 Augustus 2014 - 19:49

    Monique Zielman:

    Geweldig naar Indonesië. moedig om alleen te reizen naar z'n ver land. Hopelijk ontmoet je allemaal leuke mensen. Fijne vakantie groetjes Monique Zielman

  • 17 Augustus 2014 - 10:31

    Ruud (pa):

    Ha die Jeffrey, je reis is begonnen, uitgezwaaid door Erik, Jamie en mij op Schiphol.
    Vannacht een berichtje dat je goed bent aangekomen in Kuala Lumpur en vanmorgen een berichtje dat je bent aangekomen in je hostel in Jakarta, daar zijn we blij om.
    Ik wens je een mooie reis en doe ..... leuke dingen, we kijken uit naar jouw verslagen en foto's.

    Groetjes Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Purmerend

Indonesië

Beste lezers,

Het knaagt aan me, het jeukt. Een gevoel bekruipt me dat ik weg moet, weg van hier, weg van Nederland! Nee hoor, ik heb het helemaal niet slecht, integendeel, maar dit terugkerende ritueel begint op een verslaving te lijken: Ik moet reizen!

Dit jaar was het weer een grote zoektocht naar het juiste land, en met de juiste personen. Als eerst was het plan om naar Oekraïne en Moskou af te reizen. Ik denk dat vele mensen blij zijn dat ik deze reis niet heb gedaan aangezien het er nu erg onrustig is in dat gebied. Na veel twijfelen en lezen heb ik de knoop doorgehakt tijdens mijn terugreis van mijn werk in de intercity tussen Hoofddorp en Hoorn Kersenboogerd. Met mijn mobiel in mijn handen en een bloknoot op mijn schoot boekte ik mijn vlucht naar Indonesië!

Dit jaar heb ik besloten om alleen te gaan. Aangezien ik in de toekomst nog graag door Rusland wil reizen lijkt me het een goede kans om nu te gaan ervaren hoe het is om alleen een land te gaan verkennen. Geen meningen van anderen, altijd zelf kunnen beslissen wat te gaan doen.

Spannend is het natuurlijk wel, ik kan straks op niemand terugvallen en het is uiteraard maar de vraag of ik het wel leuk vind zo eenzaam en alleen aan de andere kant van de wereld. Mijn lieve achterbuurvrouw zei: ''je kan maar beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt, dan spijt te hebben van iets wat je nog nooit gedaan hebt'' Waar ik helemaal mee eens ben!
Maar zoals ik van velen hoor, gaat het helemaal goed komen! Genoeg leuke reizigers om te ontmoeten, en een perfecte omgeving om heerlijk rond te trekken.

Wat ga ik doen? Ik vlieg via Kuala Lumpur naar Jakarta met het meest bekende vluchtnummer wat we nu in de wereld kennen: MH017. Nu voor mij MH019 geworden. Dit maakt natuurlijk de vlucht iets spannender, een geruststelling is echter wel dat ze nu niet meer over Oekraïne vliegen.

Ik land op Jakarta wat gelegen is op het eiland Java. Daar heb ik al mijn eerste hostel geboekt, zodat ik wel mijn eerste en veilige onderkomen heb. Het leuke van deze dag is dat het Onafhankelijkheidsdag is, en dat schijnt een heel mooi feest te gaan worden op straat. Daarna heb ik nog geen idee wat ik ga doen. Mijn terugvlucht gaat vanaf Bali, dus ik ga sowieso naar het oosten reizen, wat ik daar tussendoor ga doen laat ik allemaal over aan het lot. Ik heb wel 3 doelen: duikbrevet halen, kookcursus en een vulkanisch gebied bezoeken.

Al met al gaat het vast een geweldige ervaring worden. Als jullie vragen hebben dat mogen jullie altijd reageren, zoals voorheen!

Veel leesplezier dit jaar!

Groetjes Jeffrey

Recente Reisverslagen:

07 September 2014

Weer thuis

04 September 2014

Duiken op Gili

30 Augustus 2014

Gili

26 Augustus 2014

Ubud

22 Augustus 2014

Yokyakarta
Jeffrey

Actief sinds 13 Mei 2011
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 66371

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2019 - 31 Augustus 2019

van Teheran naar Tbilisi

25 April 2018 - 15 Mei 2018

Iran 2018

25 Oktober 2016 - 25 November 2016

India

05 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Thailand & Laos

16 Augustus 2014 - 07 September 2014

Indonesië

05 Augustus 2013 - 01 September 2013

Dubai/Maleisië/Singapore

20 Augustus 2012 - 08 September 2012

Noord Korea & China

18 Augustus 2011 - 06 November 2011

Suriname

Landen bezocht: