Weer thuis - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

07 September 2014 | Nederland, Purmerend

4 september, 21:30, Sanur

Ik zit op mijn bed. Het ruikt hier lekker en heb alles wat mijn hartje begeerd, maar later daar nog meer over.

De weg hier naartoe ging prima. Eerst de boot, toen de bus richting Sanur en toen vervolgens met de taxi naar het hotel wat ik had geboekt. Zelf vond ik wel dat ik een zeer aangenaam verblijf verdiend had na het reizen en heb een lux hotel geboekt. Bij aankomst bij het hotel belandde ik bij een mooie oprit. De mensen die daar werkte keken verbaasd toen ik met mijn backpackerstas uitstapte en met mijn slippertjes vol met zand. Niet echt passend aangezien de luxe entree. De medewerkers keken verbaasd en vroegen welk hotel ik had geboekt, met een grijns moest ik toch echt mededelen dat ik hun gast was. En inderdaad, ik stond op hun gastenlijst. Al gauw kwam een bediener mijn tas aannemen en kwam er iemand met een vers gemaakte sap en een koud washandje in verband met de hitte. Dat is beter!

Ik volgde uiteindelijk mijn tas en belandde in een wereld vol luxe, ik keek mijn ogen uit. Van een al prachtige pad, belande ik in een hofje met allemaal villa’s. Een prachtig zwembad en ligstoelen. Mijn villa was aan de begaande grond van het hofje. Ik trof een kamer aan met een prachtig bed. Bloemetjes erop, een badkamer wat nog groter is dan mijn eigen kamer thuis en ga zo maar door. Ik voelde met net als een expeditie robinson deelnemer. Zo blij als een kind alsof ik al maanden lang onder erbarmelijke omstandigheden heb geleefd! Nou ja, wel met ratten?

5 september, 13:00, Sanur

Ik zit in mijn villa, er zijn hier geen andere gasten en heb het zwembad voor mijzelf. Ik geniet, en rust lekker uit. Vanochtend werd ik wakker onder mijn heerlijke dikke lakens. Ik stap mijn bed uit, zet mijn radio aan via mijn tablet en nam het mee richting de stortdouche. Ik heb zelden zo genoten van een douche. Rond 10 uur stond een vrouw in het hofje speciaal op mij te wachten voor het ontbijt dat ze had klaargemaakt. Prachtig opgemaakt met allemaal bloemetjes eromheen.

Het zijn echt mijn laatste dagen. Ik geniet tot echt de laatste uren hier, al is naar huis gaan ook niet erg. Vandaag nog wat souvenirs gekocht en trof daar weer de pure Indonesische gastvrijheid aan. Ik wandelde over de boulevard en zag een pleintje met kleine winkeltjes. Ik liep er naartoe om te kijken. Nu is het algemeen bekend dat mensen iets willen verkopen maar alle medewerkers zagen me en begonnen te roepen, er kwam een vrouwtje letterlijk naar mij toe gerent. Er was geen ontkomen aan, ik moest en zal kijken. Maar hetgeen waar ik opzoek naar was hadden ze niet: een Indonesische vlag voor mijn collectie. Een probleem? Nee hoor, mijn man is al op zoek naar een vlag. Ik moest dus even een kwartiertje wachten en de vrouw begon te vertellen over haar bestaan. Het pleintje werkt samen. Ze verkopen allemaal hetzelfde en iedereen mag om de beurt een klant ontvangen, vandaar ze aan het roepen waren en dat ze rennend aankwam. Na een kwartier kwam haar man binnenwandelen: met een vlag! Deze kan mooi bij mijn collectie van alle andere gespaarde vlaggen van landen

7 september, 00:26, boven Maleisië

Mijn reis zit erop, ik zit het vliegtuig richting Amsterdam. Vanochtend werd ik vroeg wakker en had meteen besloten om deze dag nuttig te gaan besteden en goed af te sluiten. Ik ben mijn hardloopschoenen gaan pakken en langs de boulevard gaan hardlopen. Ik was niet de enige gek. Vele mensen van jong en oud waren aan het sporten. Sommige op de fiets, klassen in uniform aan het hardlopen, sommige mediteren in het zand en hier en daar een Yogaklas. Dit allemaal tijdens zonsopgang. Het zijn weer mooie momenten.
Na het hardlopen uiteraard in mijn mooie privé zwembad een duik genomen. Ik hou van dit leven! En voor ik het wist kwam mijn persoonlijke bedienster mijn tafel dekken voor mijn welverdiende ontbijt.
Ik zit in het vliegtuig na te denken. De 3 weken zijn voorbij. Het lijkt een eeuwigheid geleden dat ik begon in Jakarta. Zoveel gebeurd, zoveel mensen ontmoet, van welgeteld 13 verschillende nationaliteiten! Met een voldaan gevoel keer ik terug, genoten tot de laatste uurtjes. Indonesië laat ik achter me, maar weet 1 ding zeker: Ik kom terug!

  • 07 September 2014 - 11:03

    Davy:

    Welkom thuis reiziger!

  • 07 September 2014 - 13:04

    Ronald:

    Hallo jeffrey, welkom thuis weer in Purmerend, nu weer proberen de draad op te pakken in onze multicultie samenleving.

  • 07 September 2014 - 13:56

    Maarten:

    Eind goed al goed....aan alles komt ook weer een einde jef net als deze bijzondere vakantie die je gemaakt heb. Zoals jij genoten hebt kan ik zeggen dat ik op mijn manier genoten heb van jou avontuurlijke kuifjeverhalen daro in indonesie met al zijn eilanden en lokale culturen. Nu weer thuis in je vertrouwde omgeving en in een land waar dan blijkt dat toch wel bijna alles in de puntjes toe is geregeld qua structuur en infra en ga zo maar door. Zo zie je maar dat geluk te vinden is in die kleine dingendes levens...ik ben benieuwd naar je nieuwe avontuur miscchien wel in 2015...wordt vervolgd...maar dat is weer een ander verhaal...!

  • 07 September 2014 - 13:58

    Wilma:

    Zo vanmorgen om 5.30 uur opgestaan op mijn vrije zondag, om mijn kind van Schiphol te halen!!
    Mam, ik ga wel met de trein naar Purmerend, nou dat doe je dus niet hè als je drie weken bent weg geweest!
    Tuurlijk stonden we met nog meer ouders je op te wachten op het vliegveld!!!
    Aankomsthal 4, het duurde natuurlijk langer als verwacht, of we waren gewoon zoals altijd te vroeg,
    En daar kwam je vrolijk door de deuren met baard, heerlijk om je weer te zien!!
    Vanavond eten we zoals afgesproken andijviestampot met een gehaktbal, en een zelfgemaakte appeltaart!!
    Jeffrey het is weer heerlijk dat je weer thuis bent vooral de was, haha!!
    Op naar je volgende vakantie, xxx

  • 07 September 2014 - 15:31

    Sandra:

    Hey Jeffrey ,

    Welkom thuis . heb onwijs genoten van jou verhalen. wat zal jij lekker eten vanavond .
    groetjes van hier en kom je waarschijnlijk weer snel tegen .


    Sandra x

  • 08 September 2014 - 01:17

    Denise:

    Welkom terug leuk om al je verhalen weer te lezen en je heen heb echt genoten en mooi afgesloten in luxe goed gedaan! Nogmaals welkom huis xxxx

  • 09 September 2014 - 14:51

    OOMPIE RINUS:

    ..NOU, NOU, NOU! JOUW VERHALEN STEEDS VERVOLGD, KAN NIET OP!! ZEKER OOK WEER FIJN OM WEER THUIS BIJ MOESSIE TE ZIJN! VEEL GEZIEN EN BELEEFD, DAT ZAL JE ZEKER NIET VERGETEN!!

    BESTE JEFFREY, DANK VOOR HET ZENDEN VAN JE BELEVENISSEN EN WE HOREN WEER VAN ELKAAR.

    MET GROETEN, JE OOMPIE RINUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Purmerend

Indonesië

Beste lezers,

Het knaagt aan me, het jeukt. Een gevoel bekruipt me dat ik weg moet, weg van hier, weg van Nederland! Nee hoor, ik heb het helemaal niet slecht, integendeel, maar dit terugkerende ritueel begint op een verslaving te lijken: Ik moet reizen!

Dit jaar was het weer een grote zoektocht naar het juiste land, en met de juiste personen. Als eerst was het plan om naar Oekraïne en Moskou af te reizen. Ik denk dat vele mensen blij zijn dat ik deze reis niet heb gedaan aangezien het er nu erg onrustig is in dat gebied. Na veel twijfelen en lezen heb ik de knoop doorgehakt tijdens mijn terugreis van mijn werk in de intercity tussen Hoofddorp en Hoorn Kersenboogerd. Met mijn mobiel in mijn handen en een bloknoot op mijn schoot boekte ik mijn vlucht naar Indonesië!

Dit jaar heb ik besloten om alleen te gaan. Aangezien ik in de toekomst nog graag door Rusland wil reizen lijkt me het een goede kans om nu te gaan ervaren hoe het is om alleen een land te gaan verkennen. Geen meningen van anderen, altijd zelf kunnen beslissen wat te gaan doen.

Spannend is het natuurlijk wel, ik kan straks op niemand terugvallen en het is uiteraard maar de vraag of ik het wel leuk vind zo eenzaam en alleen aan de andere kant van de wereld. Mijn lieve achterbuurvrouw zei: ''je kan maar beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt, dan spijt te hebben van iets wat je nog nooit gedaan hebt'' Waar ik helemaal mee eens ben!
Maar zoals ik van velen hoor, gaat het helemaal goed komen! Genoeg leuke reizigers om te ontmoeten, en een perfecte omgeving om heerlijk rond te trekken.

Wat ga ik doen? Ik vlieg via Kuala Lumpur naar Jakarta met het meest bekende vluchtnummer wat we nu in de wereld kennen: MH017. Nu voor mij MH019 geworden. Dit maakt natuurlijk de vlucht iets spannender, een geruststelling is echter wel dat ze nu niet meer over Oekraïne vliegen.

Ik land op Jakarta wat gelegen is op het eiland Java. Daar heb ik al mijn eerste hostel geboekt, zodat ik wel mijn eerste en veilige onderkomen heb. Het leuke van deze dag is dat het Onafhankelijkheidsdag is, en dat schijnt een heel mooi feest te gaan worden op straat. Daarna heb ik nog geen idee wat ik ga doen. Mijn terugvlucht gaat vanaf Bali, dus ik ga sowieso naar het oosten reizen, wat ik daar tussendoor ga doen laat ik allemaal over aan het lot. Ik heb wel 3 doelen: duikbrevet halen, kookcursus en een vulkanisch gebied bezoeken.

Al met al gaat het vast een geweldige ervaring worden. Als jullie vragen hebben dat mogen jullie altijd reageren, zoals voorheen!

Veel leesplezier dit jaar!

Groetjes Jeffrey

Recente Reisverslagen:

07 September 2014

Weer thuis

04 September 2014

Duiken op Gili

30 Augustus 2014

Gili

26 Augustus 2014

Ubud

22 Augustus 2014

Yokyakarta
Jeffrey

Actief sinds 13 Mei 2011
Verslag gelezen: 1347
Totaal aantal bezoekers 66413

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2019 - 31 Augustus 2019

van Teheran naar Tbilisi

25 April 2018 - 15 Mei 2018

Iran 2018

25 Oktober 2016 - 25 November 2016

India

05 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Thailand & Laos

16 Augustus 2014 - 07 September 2014

Indonesië

05 Augustus 2013 - 01 September 2013

Dubai/Maleisië/Singapore

20 Augustus 2012 - 08 September 2012

Noord Korea & China

18 Augustus 2011 - 06 November 2011

Suriname

Landen bezocht: