Voorbereiding Suriname - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu Voorbereiding Suriname - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu

Voorbereiding Suriname

Door: Jeffrey Schurink

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

16 Mei 2011 | Nederland, Purmerend

Hallo iedereen!

Zoals vele weten ga ik op 18 augustus t/m 5 november naar Suriname voor een stage. Omdat iedereen natuurlijk benieuwd is hoe mijn leven als Surinamer verloopt heb ik me aangemeld voor waarbenjij.nu.

Even een korte inleiding:

Ik vertrek op 18 augustus met vlucht KL0713 om 15:35 naar vliegveld J.A. Pengel. Ik kom daar om 20:00 aan (Surinaamse tijd is -5 uur)Daar word ik als het goed is opgehaald door iemand van de organisatie.

Ik ga stage lopen bij een organisatie dat libimakandra heet. Libimakandra biedt zorg aan oudere mensen en is een soort hulp post voor het stadje Lelydorp waar ik verblijf(voor meer info kijk op: libimakandra.net)

Lelydorp is de 2 na grootste stad van Suriname wat ten zuide van Paramaribo ligt op een afstand van ongeveer 15 km. Lelydorp heeft een inwoners aantal van 17.000 inwoners.Zelf heeft Lelydorp geen ziekenhuis en daarom biedt libimakandra ook spoedeisende hulp en in noodgevallen worden spoedgevallen naar het ziekenhuis in Paramaribo getransporteerd.

Ik verblijf daar met (nog onbekende) studentes uit Delft en omstreken in 2 bungalows. Op 14 juni gaan we gezamelijk in Amsterdam een visum aanvragen bij de ambassade van Suriname. Dus dan zullen we elkaar ontmoeten. In deze 11 weken krijgen we een week de tijd om Suriname goed te leren kennen. Dus lekker de jungle in!

Op dit moment ben ik nog druk bezig met alle voorbereidingen. Binnenkort ga ik een klein laptopje kopen zodat ik iedereen in Nederland goed in de gaten kan houden! En ook natuurlijk voor de achterstallige huiswerk bij te houden. Ik heb daar draadloos internet dus dat moet helemaal goed komen! Ook liggen op dit moment mijn vaccinaties klaar bij de dokter, dus dat wordt prikken maar!

Nou, hebben jullie nog vragen.. stel ze gerust!

Groetjes Jeffrey

Mike:

klinkt leuk

• 09 Augustus 2011 - 16:43

MADELEINE SCHOUTEN:

Hey! Wat ontzettend leuk dat je naar Suriname gaat! Ga zeker je verslagen lezen, ben benieuwd wat je allemaal zal beleven daar.

• 13 Augustus 2011 - 06:56

Sandra:

Hoi Jeffrey,

We gaan je zeker volgen ,we wensen je alvast veel plezier met de voorbereiding deze week.Spannend straks ,3 maanden in Suriname.Het lijkt me een geweldige ervaring.

Groetjes ; Rene en Sandra

• 21 Oktober 2011 - 16:06

Sylvie Leideritz:

Hi Jeffrey!
    Ans,Carel, Wil en Papa waren bij mij op bezoek.Was gezellig!Veel gelachen!
    En ik heb Piano gespeelt.
    Jij hebt veel megemaakt!
    Dan zie je jou eigen land met andere ogen...
    Met mij alles prima.
    Ik wens jou een fijne tijd,geniet van alles!
    Liefs,Sylvie