Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Door: Jeffrey Schurink

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

19 Augustus 2011 | Suriname, Lelydorp

Het is nu half 8 in de ochtend. De dames in het huis liggen nog op bed van een avondje stappen. Ik was rond half 12 in de avond naar bed gegaan omdat mijn lichaam protesteerde. Het is er nu al erg warm en vochtig. Ik werd wakker van al de busjes die langs zoeven en toeteren. Dus even de schuifdeuren open gedaan en even een kijkje nemen want heb de omgeving nog niet gezien in het licht. Wij hebben 2 prachtige huisjes. Ik heb een geweldig mooie kamer met een giga bed. Weer eens wat anders dan mijn houten 1 persoonsbed. Het zijn 2 huisjes met een groot muur er omheen. Voor ons huisje nog een braakliggend terrein met gras en de grote weg dat lelydorp met Paramaribo verbind. Ik zit nu op het terras, de zon komt langzaam naar boven en de kleine gekleurde bussen reiden al toeterend voorbij.

Gister was mijn vlucht helemaal super. Eerst natuurlijk afscheid nemen, altijd gezellig met moeders. Eenmaal achter de douane ging ik lekker lopen. Eerst de gate opzoeken en daarna mezelf verwennen met een grote kom met noodles bij de noodlesbar. Vervolgens een paar telefoontjes gepleegd met Frank (vader van m’n zwager) die eventueel de businessclass zou kunnen regelen, wat natuurlijk helemaal super zou zijn. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat het gelukt was. Ik was natuurlijk helemaal blij, had ik niet voor niks mijn colbertje meegenomen.

Toen ik bij de vertrekhal zat, wachtend tot de giga rij weg was kwam er een vrouw naar de hal toelopen met de vraag of alle mensen van de businessclas mee willen lopen. Dus ik sprong meteen op, en liep mee. En ja hoor, de hele rij liepen we voorbij! Toen ik het vliegtuig inliep zat ik meteen bij de ingang naast een Surinaamse meneer die zich al meteen voorstelde en al meteen begon te kletsen. Een vriendelijke stewardess kwam vragen of ze mijn jas kon aannemen en een vrouw met een dienblad drukte een glas champagne in mijn handen. Proost!

Tijdens de vlucht kwamen de verhalen bij de Surinaamse meneer helemaal los. Hij vertelde van alles over zijn business in Japan, Zuid Korea, China (Hangzhou) etc. Al gauw bleek het al dat het een dikke miljonair te zijn. Hij zei al dat ik een groot geluk had met de stoel waarop ik zat, want hij betaalde daar maarliefst €4000,- voor. Maar voor hem viel dat reuze mee, al hij met zijn gezin ging in de grootse vliegtuig betaalde hij €8000,- PP! Maar dan heb je wel een eigen suite! Ongelofelijk.

Na een tijdje vliegen kwam de stewardess vragen wat we te eten wilden. Tja,dan sta je met een bek vol tanden als je de menukaart niet gelezen hebt. Ik koos dus vis, wat achteraf geen goede keus was. Een bord met zalm en veel kaviaar, dit was mijn eerste keer dat ik het gegeten heb, en ook de laatste keer! Ik voelde me op dat moment een beetje ongemakkelijk. Alles zo luxe! Je krijg alles keurig netjes opgediend en het was niet te eten! Geef mij maar een normale maaltijd!

Na een paar leuke mensen te hebben gesproken die zich allemaal afvroegen wat ik nou in mijn eentje ging doen, gingen we landen. Een geweldige mooie uitzicht op de jungle! Toen we uitstapte was het natuurlijk heet! Heel erg heet! De douane door, koffer pakken. Daar kreeg ik nog van mijn buurman zijn visite kaartje, mocht ik problemen hebben kan ik hem altijd bellen, en of ik eens op visite wilde komen.. Graag!! Op het vliegveld Stonden Joyce en Iris mij al op te wachten, samen met de chauffeur die met zijn blikje bier zijn auto wees en vrolijk weer ging rijden.

Tijdens de rit liet hij ons zien waar we komen te werken, en heeft ons voorgesteld aan de zusters, geweldige leuke mensen! En leuke huisjes met allemaal lichamelijk gehandicapte en de ambulance! Bij aankomst waren de dames al druk aan het koken, ik kon dus meteen even kijken hoe alles werkt en waar mijn kamertje is. Na het eten gingen de dames nog uit in Paramaribo, maar ik heb besloten om niet mee te gaan. Ik was kapot.

Nu heerlijk uitgeslapen en gaan vandaag genoeg leuks doen, maar weten nog niet precies was!

Iedereen ontzettend bedankt voor de leuke berichtjes en tot de volgende keer!!

  • 19 Augustus 2011 - 11:16

    Erik:

    Hey Jef!!

    Klinkt goed allemaal! Wat gaaf dat je businessclass kon vliegen.. en dat die vent werk doet in Hangzhou. Heeft hij daar niet nog een verblijf??
    Ik zou zeker een keer langs gaan! altijd goed voor de connecties :P
    Veel plezier daar en doe de groeten aan tante Es. Fawaka Boeler

  • 19 Augustus 2011 - 11:50

    Oh9 Janny:

    Hoi Jeffrey
    Nu je hebt wel een heel goede reis gehad, bofkont!!!
    Geniet maar lekker daar in dat mooie Suriname
    groetjes van de werkers op oh9, sinds een paar uurtjes is het hier ook weer lekker weer en genieten we van de zon, zoals het in een zomer hoort.

  • 19 Augustus 2011 - 12:45

    Joseline:

    Ha die Jeffrey!
    Kom net thuis en lees je eerste reisverslag. Je bent wel een bofkont zeg, lekker luxe in het vliegtuig. Ben je inmiddels een beetje uitgeslapen? Veel succes daar en geniet met volle teugen wan t voor je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje!
    Gr. Joseline.

  • 19 Augustus 2011 - 17:30

    Wilma:

    Hoi kind!!

    Lees dat je een geweldige reis hebt gehad, heerlijk voor je!!
    En je hebt ook allemaal leuke mensen al ontmoet!
    Die miljonair moet je te vriend houden je weet maar nooit!!
    Heerlijk voor je allemaal!
    Zullen we maar gelijk een mega bed voor je kopen want je gaat natuurlijk nooit meer in dat kleine bedje van je??
    Nou Jef veel plezier nog en geniet ervan he, en blijf veel schrijven dan kunnen we mee genieten!!
    Groetjes van Opa en Oma
    Dikke kus van je mooiste, liefste, knapste enz. enz. moes!!

  • 19 Augustus 2011 - 17:36

    Thera:

    hoi lieve jeff,

    nou ik heb alle verslagen gelezen .
    je schrijft leuk . verheug me op de nog komende . je schrijft ook dat je een week de tijd hebt om Suriname te ontdekken.
    is dat nu de eerste week of komt dan nog halverwege of zo ??

    ben heel benieuwd wat je nou precies moet doen .
    zo saai als ik nu naar de overkant kijk naar de zolder mis ik je kruin .
    zo kaal . haha

    ik kwam je mama nog tegen met je zus en tijmen . hele roodomrande ogen . zo zielig . nee hoor . flauw grapje .
    wat een scheet dat neefje van je .
    die zal wel anders geworden zijn als je weer terug komt .
    hier alles het zelfde met dat verschil dat de zon schijnt .

    kusje Thera

  • 19 Augustus 2011 - 19:38

    Lin:

    Hey lieve Jef!!!

    Wat heerlijk dat je business class kon vliegen, heeft Frankie goed geregeld voor je. Wat voel je je soms opgelaten daar he?! Omdat je in zo'n luxe zit. En ook nog eens een leuke medepassagier, die moet je te vriend houden! En zekers bij hem een keer langs gaan, die zal wel een kast van een huis hebben!

    Wat leuk dat die meiden je op kwamen halen, waarschijnlijk ga je straks lekker stappen in Paramaribo! En heb je al je eerste Roti gegeten? Ben zo benieuwd hoe het er daar uit ziet! Wat je allemaal gaat doen straks en met wie je gaat werken.

    Wij zijn druk bezig met de voorbereidingen voor de verbouwing van de zolder en de babykamer, die is straks al af natuurlijk als je terug komt! We sturen je wel foto's.

    Tymen zegt ook steeds dat hij op vakantie gaat pakt zijn koffertje, niet naar Suriname maar naar Sjurirans! (combi van van suriname en jus d orange)

    Dikke kus van ons allemaal!!!

  • 19 Augustus 2011 - 20:44

    Pa:

    Hee Jeffrey,
    Net al je berichtjes gelezen, leuk hoor en wat een reactie's.
    Ik ben wel een beetje jaloers op je avontuur, lijkt mij ook wel erg leuk daar te zijn, lopen daar ook enge besten en vliegen er papagaaien ? ik heb geen idee wat voor dieren daar leven.
    Ook kijk ik uit naar wat foto's dus als je even hebt....
    Veel plezier daar en niet verbranden he, wij zijn druk aan het schilderen buiten bij Erik.
    Groetjes Pa

  • 20 Augustus 2011 - 06:09

    Francisca:

    Hey jeffrey, leuk verslag dat je geschreven hebt. Suriname klinkt heel mooi en je hebt echt geluk gehad met je vliegreis.
    die surinaamse businessman klinkt ook cool, zou leuk zijn als je op visite kon komen.

    Groetjes Francisca

  • 20 Augustus 2011 - 07:52

    Sandra:

    Hoi Jeffrey,

    Wat een super reis heb je gehad,geweldige ervaring om businessclass te hebben gevlogen.

    En wat schrijf je je vehalen leuk.
    Zo te lezen heb je gelukkig fijne mensen om je heen en valt er daar genoeg te beleven en te zien.Wat lekker dat je een fijn huisje hebt met een goed bed,wat heel belangrijk is.

    Heel veel plezier en tot je volgende verslag .groetjes Rene ,Demi ,Brian en San

  • 20 Augustus 2011 - 09:07

    Frank En Yvonne:

    Hoi Jef
    Fijn dat alles gelukt was met die bussinessclass het hing er nog even om of het zou lukken en je ziet dat het ook nog goed is voor je netwerk! De purser zou je nog extra verwennen zei ze maar ik heb natuurlijk niet gezegd dat je niet van kaviaar houd, zout he haha. Moet je leren eten maar ik vind het ook niks hoor! Inmiddels zit je lekker daar in het subtropische nou geniet maar lekker voordat ze je aan het werk zetten! Geniet van de faya lobies en en ander natuurschoon(jaja).
    Groetjes
    Frank en Yvonne

  • 20 Augustus 2011 - 18:20

    Marry :

    Leuk dat ik je dinsdag nog even sprak !
    Ik wens je heel veel plezier en vooral veel succes met je stage !
    Het zal een onvergetelijke ervaring voor jou worden!
    Zo als ik het lees komt het tot nu toe allemaal erg goed over, mooi weer, piano te leen en een eigen kamer, jij komt je tijd wel goed door.
    Have lots of FUN !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 13 Mei 2011
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 66701

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2019 - 31 Augustus 2019

van Teheran naar Tbilisi

25 April 2018 - 15 Mei 2018

Iran 2018

25 Oktober 2016 - 25 November 2016

India

05 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Thailand & Laos

16 Augustus 2014 - 07 September 2014

Indonesië

05 Augustus 2013 - 01 September 2013

Dubai/Maleisië/Singapore

20 Augustus 2012 - 08 September 2012

Noord Korea & China

18 Augustus 2011 - 06 November 2011

Suriname

Landen bezocht: