Aankomst Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu Aankomst Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu

Aankomst Dubai

Door: Jeffrey Schurink

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

06 Augustus 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

-5 Augustus, 20.55, Ergen boven Turkijke.
Ik zit naar buiten te staren. Het begint schemerig te worden en we zijn net de zwarte zee overgestoken en vliegen over Turkije. Ik vraag me altijd af, hoe zal het daar beneden toch zijn?
Vandaag zijn we vertrokken. Na een zeer emotionele afscheid met de moeders zijn we onze gate gaan opzoeken. We konden al een anderhalf uur van te voren boarden omdat er zo veel mensen in die reuzachtige airbus a380 moeten (650 man). Wij hebben maar rustig aangedaan want ik hou niet van lang wachten.

De Airbus is groot, van buiten, maar van binnen merk je er vrij weinig van. Ja, het is een stuk luxer, dat zeker. En wat me ook heel erg opvalt is dat ik met het voetvolk voel. Boven de bussinesclass en onder hun voeten de arme, economic class. Maar al met al, prima te doen zo! Over 2 uur ongeveer komen we aan, spannend!

-6 Augustus, 02:00, Dubai

We liggen op bed. Erg verward, het is hier allemaal zo anders. En het blijft vreemd. In 6,5 wordt je in zo een andere wereld neergezet. Het blijft altijd een vreemde ervaring.
We waren vannacht iets voor 12 uur gelandt. Het was een prima vlucht. We hebben de laatste paar uren ook goed doorgebracht met een pak kaarten en flesjes wijn. Dat is pas luxe! Jammer dat Davy steeds won. Een kwartier voordat we gingen landen kon je de skyline van Dubai mooi zien, en natuurlijk het hoogste gebouw ter wereld! Wat een toren zeg! Prachtig.

Eenmaal op het vliegveld warden we overdonderd van het moois en groots. Een gigantische aankomsthal. En natuurlijk waren we meteen even de weg kwijt geraakt.
De douane vind ik niet zo prettig. Het verlossende geluid van de stempel in mijn paspoort doet mij ook altijd goed, terwijl de douanier nog even zijn whatsapp bericht af maakte op zijn mooie Iphone.

Onze baggage was al snel gearriveerd. Gelukkig! En zijn meteen de taxi ingedoken, op naar het hotel! Onderweg is alles groots. De planten hebben allemaal hun eigen waterafvoer, tja.. we zitten eigenlijk gewoon in de woestijn. En de wegen allemaal perfect met gigantische auto’s.
Nu lig ik op bed. Ik ga maar slapen, Davy heeft zijn oordopjes ingedaan, dus ik ga maar slapen. Benieuwd hoe deze wereld er bij daglicht uit ziet.
-6 Augustus, 18:00, Dubai
Wat een dag! Ik zit nu met mijn zwembroek achter de computer. We hebben net gezwommen en maar even een dutje gedaan bij het zwembad. Mijn voeten doen zeer van al dat geloop en zijn gesloopt van de hitte. 42 graden is best vermoeiend!
De nacht zelf was nog niet echt perfect. We moesten gewoon even wennen aan deze nieuwe wereld. De airco maakt veel herrie en om 4:30 hoorde we het geluid van de moskee, iets wat we toch niet gewend zijn.
Rond 9:00 waren we klaar om richting het ontbijt te gaan. En toen werden we meteen geconfronteerd met de hitte. Alsof je een finse sauna inloopt. Het ontbijt was uitgebreid en lekker. Klaar om de stad te verkennen!
Eerst even zoeken natuurlijk, Dubai museum bezocht, even kijken hoe Dubai is ontstaan. Daarna een heel stuk gelopen. En dan is het echt heet. Dus snel maar de metro opgezocht.
De metro was toch wel iets bijzonders. Eerst zaten we voorin, maar ik kwam erachter dat dit de eerste klas was. Dus maar even wisselen van coupe. En toen werden we aangetikt. Het was dus een vrouwen coupe. Vreemd!! Dus maar weer naar achteren, hehe, hier is de echte drukte! Apart
We gingen naar de grootste mall ter wereld. En dat was ook zeker zo! Alleen rond 13:00 krijg je toch wel honger. En niks was open! Een fles water mochten we wel kopen alleen we mochten het niet opdrinken. Jaja, het is Ramadan in Dubai! Dus ook wij mogen niets eten en drinken in het openbaar. Dit is hier geregeld bij wet, dus zo nu en dan een toilet opzoeken om daar wat water te drinken. We zijn hier te gast, dus doen maar toch soort van mee. Gelukkig dat morgen de laatste dag van de Ramadan is. Het is wel bijzonder, omdat men hier 5 keer per dag moet bidden in de moskee, en er hangt een vreemd sfeertje.
Tot slot, is het een vreemde wereld. Ik moet nog een beetje wennen, het is allemaal zo groots en overal wordt er gebouwd. Mooie gebouwen en ook gelukkig hier en daar wat traditionele gebouwen.
Nou dat was het dan wel weer! Er kunnen misschien was spellingsfouten inzitten. Dit komt omdat ik –of niet zo goed in grammatica ben, maar vooral omdat hier de engelse taal opstaat die telkens mijn letters veranderd in het engels.
Tot de volgende keer!

  • 06 Augustus 2013 - 16:31

    Anouk:

    Kijk uit met kaarten, Davy speelt vals! Haha
    Veel plezier verder XxX

  • 06 Augustus 2013 - 16:42

    Nadine:

    Jeff, ik sluit me bij Anouk aan, let op met kaarten, want Davy speelt zo vals als 'ie groot is! Jullie hebben al veel meegemaakt zeg! Maar een leuk verhaal! Enne, iemand die op die spelfouten gaat letten heeft blijkbaar niet door wat voor een leuk verhaal het is! Have fun nog! Xxx

  • 06 Augustus 2013 - 16:46

    Suleman Peter:

    Zo wat leuk om je weer op de voet te volgen via je bericht.
    Erg bijzonder allemaal wat je ziet daar.

    Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Groetjes aan Davy,

    Peter (Esprit)

  • 06 Augustus 2013 - 17:08

    Ronald Hoep:

    Wat een mooi verhaal, leuk dat je daar de tijd voor vindt

  • 06 Augustus 2013 - 17:16

    RINUS EN SILVI:

    HI JEFFREY DANK VOOR JOUW VERSLAG, ALLEMAAL HEEL BYZONDER WAT JE BELEEFD! JE WEET MISSCHIEN, DAT MONI OOK EEN TIJD IN DUBAI HEEFT GEWERKT. EEN FIJNE TIJD WENSEN WIJ JE
    MET VEEL PLEZIER EN AVONTUUR!

    RINUS EN SILVI

  • 06 Augustus 2013 - 18:54

    Ruud Schurink:

    Leuk verhaal Jef, we kijken uit naar het volgende avontuur / verslag.

    Groetjes pa en ma

  • 06 Augustus 2013 - 19:04

    Wilma:

    Emotioneel afscheid?????? Heb geen traan gelaten, ja jij wilde dat graag he een jankende moeder, je was juist teleurgesteld!!!
    Maar wat een leuk verhaal Jef, en wat een leuke dingen maken jullie mee!!
    En wat heerlijk dat je vanmorgen even belde.
    Nou lieverdje tot hoors of schrijfs!! Groetjes aan Davy!!!

    Groetjes je liefste moes!!!

  • 06 Augustus 2013 - 19:29

    Denise:

    blijft leuk om je verhalen te lezen! veel plezier! x

  • 06 Augustus 2013 - 20:55

    Oma:

    Hoi jochie!! Emotioneel afscheid?? Ook ik heb geen traan gelaten, dat had je wel verwacht hé?Heerlijk, dat jullie het zo naar je zin hebben, wat een mooie hal hé?Is dat niet met allemaal mozaik??Met aanwijzigingen van je moes, heb ik toch nu je site te pakken en nu maar hopen dat dit briefje goed aankomt?!?Veel plezier en n dikke knuf van je oma.

  • 06 Augustus 2013 - 21:38

    Maarten:

    zo zo het begin is gemaakt jongens. ik maak er echt tijd voor om het op mijn gemak te lezen op de computer. anders zijn de lettertjes te klein voor mijn leeftijd hahha. onbewust lees ik mijn reis al die ik ook wil gan maken in Dubai. Handig dat er al een paar tips in staan zoals de metro en de ramadam en het warme klimaat. ik kijk weer uit naar het volgende verslag...dikke knuffel

  • 06 Augustus 2013 - 23:53

    Yvonne ( Konijn ):

    Hai Jeff en Davy, lijkt me echt een totaal andere wereld dat Dubai, beetje onwerkelijk denk ik. Heb je al geskied , ook zo idioot dat dat kan in de woestijn met 42 gr. Gelukkig dat de ramadan bijna afgelopen is, hoe verzinnen ze het dat je niet mag drinken met die hitte ! Veel plezier maar weer verder!

  • 07 Augustus 2013 - 08:44

    Sandra :

    Wat geweldig weer om jou verslag te lezen.Moet alweer lachen ,dat juliie in een vrouwen coupe zaten.
    Het zal inderdaad een hele andere wereld zijn daar.En denk dat jullie straks wel wat feestjes mee gaan maken als de ramadan afgelopen is.Ik wens jullie heel veel plezier toe xxx

  • 08 Augustus 2013 - 06:46

    Lin:

    Hey broertje!
    Leuk om je verhaal te lezen! Ik had mooi even de tijd om te lezen, Fenna een Tymen waren toch al rond zes uur wakker...
    Kijk weer uit naar je volgende reisverslag!

    Kus van je zus en rest

  • 08 Augustus 2013 - 09:16

    Eva Kleinbergen:

    Hallo Jeffrey.
    Je hebt zo te horen een complete cultuurshock ondergaan.
    Wat een rijkdom daar. Heb je niet het gevoel dat de wereld niet echt is waar je/jullie op dit moment vertoeven?
    Ik kijk weer uit naar het volgende verslag, intussen kunnen jullie genieten van het suikerfeest!!!
    Groetjes van Eva Kleinbergen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 13 Mei 2011
Verslag gelezen: 672
Totaal aantal bezoekers 66482

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2019 - 31 Augustus 2019

van Teheran naar Tbilisi

25 April 2018 - 15 Mei 2018

Iran 2018

25 Oktober 2016 - 25 November 2016

India

05 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Thailand & Laos

16 Augustus 2014 - 07 September 2014

Indonesië

05 Augustus 2013 - 01 September 2013

Dubai/Maleisië/Singapore

20 Augustus 2012 - 08 September 2012

Noord Korea & China

18 Augustus 2011 - 06 November 2011

Suriname

Landen bezocht: