Witte stranden en blauw water! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu Witte stranden en blauw water! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu

Witte stranden en blauw water!

Door: Jeffrey Schurink

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

20 Augustus 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo iedereen!

Het is al weer een tijd geleden. Ondertussen is er al weer heel veel gebeurd. Afgelopen dagen/weken kon ik geen computer vinden. Of wel een computer maar dan zonder internet.

Ik zit hier in een supermarktje met een paar computers wat op een geinproviseerde manier neergezet is. Naast mij dozen vol met frisdrank en voor mij een stapel met kleding.

We zijn nu al een paar dagen op de Perhentian Islands. Een eiland wat je eigenlijk alleen maar ziet op plaatjes. Blauw en kristal helder water en witte stranden met een paar kleine hutjes wat midden in de jungle staat.

Even terug in de tijd....

Kuala lumpur was een leuke ervaring! Een bijzondere stad waar je een paar dagen prima kan vertoeven. Meer heb je niet nodig. Hier in de stad wonen vele verschillende culturen en nationaliteiten naast elkaar. Vele mensen uit India en China. Op straat zie je overal eet tentjes. Men eet hier eigenlijk vrijwel altijd op straat. Barbequen, vonduen, wokken. Alles kan je hier vinden. Wanneer je je hostel uitloopt vliegt er een heerlijke etensgeur je tegemoed. Bij de beroemde torens heb je een parkje wat toch wel echt iets moois is. Midden in het park heb je fontijns wat gekleurd is met allemaal verschillende lichtjes. Een mensen massa zit heerlijk te kijken naar de torens en de fontijns. Hier en daar een paar verliefde stelletjes en een jonge met krullen (Davy) die perfect op de foto wilt staan en wel links op de foto met de hele torens erop en wel met zijn voeten erop en ook nog op een mooie posititie. Ik begrijp niks van fotograferen blijkt maar weer.

De dag van aankomst was best zwaar. Een geweldige vlucht achter de rug gehad en daarna meteen de stad in gegegaan. Mijn benen schreeuwde om rust en protesteerde hevig, maar we zijn toch maar die avond op stap gegaan.
Een paar studenten die hier al een lange tijd verbleven in de stad en daarbij ook nog werken organiseerde een kroege tocht door Kuala lumpur. Iets waarvan we toch dachten. Dit moeten wij niet missen.
Bij aankomst kregen we een naamplaatje op met daarachter het land waarvan we vandaan kwamen. Zo konden we van iedereen zien waar ze vandaag kwamen. Al snel stroomde de kroeg vol met mensen van over de hele wereld, dus je bent al gauw lekker aan het kletsen. Mijn engels is niet perfect maar na een aantal biertjes spreek ik vloeiend!

Na een aantal kroegen en een aantal biertje en een paar goede gesprekken zijn we naar een club gegaan. Bijzonder. Zoveel nationaliteiten en culturen bij elkaar. Echt een gevoel van vrede op aarde!

Na Kuala Lumpur zijn we naar Cameron Highlands gegaan met een mooie bus. Onderweg vind ik het altijd prachtig. Mooie snelwegen en je reist echt door het landschap. Vele bergen en vele palmplantages. Cameron Highlands is een plek wat hoog gelegen is en bekend om de thee plantages. Het was er ook een stuk kouder, wat eigenlijk heerlijk is! Veel beter dan dat kleffe en vieze klimaat in de grote stad. Hier hebben wij een paar mooie trips gedaan door de thee plantages, en natuurlijk een kopje heerlijke thee gedronken! Heerlijk! Het leek wel alsof we in een pickwick reclame zaten qua uitzicht!

Na Carmeron Highlands zijn we naar Penang gereist. Een groot eiland. Hier wonen vele Chinezen dus het lijkt wel alsof we in China waren. Erg leuke bestemming, en je kan genoeg zien, maar na een paar dagen zijn we door gegaan naar Langkwawi. Een ander eiland.

Op Langkawi begon eigenlijk onze vakantie! We hadden een hotel met zwembad en het strand was er mooi. Helaas regende het soms, maar ook dit heeft wel zijn charmes. Harde regenbuien en behoorlijke heftige onweersbuien, spannend!

Langkawi is een groot eiland. Erg toerististisch en ook hier vind je heel veel verschillende mensen. Vooral veel uit arabische landen wat voor ons westerlingen veel hilariteit op leverd. Vrouwen in burka’s op een banaan is toch wel het toppunt. Vooral als ze in het water vallen. Het lijken soms net mensen!

Op het strand is er veel te doen, wij zijn met een parachut achter een speedboot gaan vliegen. Erg leuk en ook spannend! Vooral wanneer je moet landen. Davy zat voor en ik achter, dus ik had de verantwoording van het sturen, en dit moest precies perfect op het strand. Zo gezegd zo gedaan, alleen de landing was zeker niet zacht. Davy vollop met zijn gezich in het zand en ik boven op Davy. Mooie foto’s leverde dit op!

Na Langkawi zijn we naar de oostkust gegaan. Perhentian Islands wat aan de oost kust gelegen is. Dit was een behoorlijke lange trip. Eerst met de boot naar de kust en dan 10 uur met de bus en vervolgens weer met de boot naar het eiland.

In de ochtend kwamen we aan in het donker met de bus. De zon kwam net op en gingen naar het eiland varen. Dit was echt een moment wat je niet gauw zal vergeten. Een grote mooie rode ochtend zon en prachtige eilanden in de verte. Dit is vakantie!

Omdat we van vele mensen hadden gehoord dat je gewoon naar het eiland moest gaan en daar ter plekke een hotel moest boeken, hebben wij dit gedaan. Maar eigenlijk voelde het niet prettig aan. Ik zag al voor me dat we weer terug moesten naar het vaste land omdat alles vol was. Het bericht dat het hoogseizoen is, maakte me ook niet bepaald gerust.

Eenmaal op het eiland aangekomen, snel je spullen pakken en zo snel mogelijk en een hotel vinden. Voordat de anderen een kamer voor ons weg kaapten. Maar na een aantal reacties van: ‘sorry, alles is al vol geboekt’ Begonnen wij ons behoorlijke zorgen te maken. Dus namen maar de kamer die we hadden gezien die toch wel ernstig duur was. Maarja, beter iets dan niet. Helaas waren andere medereizigers iets verder gelopen en hadden een kamer dat letterlijk 10 keer goedkoper was. Maarja,het is vakantie! Dus dus volgende ochtend maar een ander hotel gezocht.

Vannochtend was ik vroeg wakker. En aangezien er vele mensen hier aan het hardlopen zijn op het strand dacht ik, laat ik dat ook maar doen! Ipod in mijn oren, handdoek mee en een grote fles met water en gaan! Heerlijk op de blote voeten langs het water lopen, met de opkomende zon. Prachtig! Na 20 minuten ben ik meteen de zee ingedoken. Wat een leven!

Vandaag gingen we snorkelen. Echt ook een mooie ervaring. 1 van de punten waar we gingen snorkelen was de Turtle point. Schildpadden. Zo nu en dan zag je een gigantische schildpad van bijna wel 2 meter op de bodem. Zo nu en dan kwamen ze omhoog om adem te halen dus je moest geluk hebben. Maar dat hadden wij en konden naast de schildpadden zwemmen en ook aanraken. Prachtige beesten. Een grote kop komt omhoog, doet zijn bek open en je ziet hem ademen. Kijkt even rond en gaat weer naar beneden.

De volgende stop was de fish point. Hier waren vele vissen. Het leek wel dokter Fish therapie. Zo veel!

Morgen gaat Davy een paar uurtjes duiken, ik ga lekker mijn boek lezen en genieten van het moois om me heen. Waarschijnlijk ook nog lekker snorkelen. Het koraal is prachtig en die vissen bijzonder mooi, dus echt genieten!

Nou dames en heren, dit was het weer denk ik! Bedankt voor de vele reacties! Erg leuk om ze te lezen! Ga zo door! Hebben jullie nog vragen? Stel ze!

Reacties op reacties:
- Hallo Eva, Ja dit is gewoon Backpacken. Wij zijn teveel luxe gewend. Maar ach, voor een paar nachtjes, geen probleem. En eigenlijk is het er best gezellig!
- Hallo Thera, Ja nu zitten we vooral in het natuur. Heerlijk! Waren we ook echt aantoe na al die grote drukke steden!
- Hallo Annemieke, ja een heel andere iets dan de dienstjes op oh9. Doe ze maar allemaal de groetjes van mij!!
- Hallo oma, ja hoor! Nu zijn we helemaal weer tot onze rust gekomen! Leuk dat je het zo goed gaat met de computer! Dikke kus van mij!!
- Hallo Ronald, ja helaas kon het nu een stuk minder, maar we gaan gewoon lekker door met schrijven!



  • 20 Augustus 2013 - 15:00

    Eva Kleinbergen:

    Wat een heerlijke verhalen.
    Ik heb even gegrijnst bij jullie strandlandig, ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen. Je hebt het zo goed beschreven dat ik het als het ware voor me zag :-))
    Ik hoop dat zowel jij ( hoewel jouw landing was zacht ) en Davy weer herstelt zijn van de intense aanraking met het zand!!!
    Veel plezier verder,
    Groetjes van Eva Kleinbergen

  • 20 Augustus 2013 - 15:23

    Sandra:

    Geweldig verhaal en wat een avontuur .Als ik je verhaal lees ,zie ik zeker die landing op het
    strand voor me hahahahha.Maar wat zullen julllie het geweldig hebben daar.Witte stranden en blauw water wil toch iedereen wel meemaken.Ik wens jullie heel veel plezier toe.Groetjes x

  • 20 Augustus 2013 - 15:23

    Sandra:

    Geweldig verhaal en wat een avontuur .Als ik je verhaal lees ,zie ik zeker die landing op het
    strand voor me hahahahha.Maar wat zullen julllie het geweldig hebben daar.Witte stranden en blauw water wil toch iedereen wel meemaken.Ik wens jullie heel veel plezier toe.Groetjes x

  • 20 Augustus 2013 - 15:49

    Maarten:

    Hoi Jef en Dave. leuk verhaal weer en ik ben weer helemaal up to date. Ik las zelfs dat je ook nog vragen mag stellen dus bij deze 1 vraag. Doen de mensen daar ook aan bingo in de kroeg...?

  • 20 Augustus 2013 - 16:28

    Wilma:

    O, wat heb ik gelachen om je verhaal!! Je ziet het gebeuren!!
    En dan die laatste vraag van Maarten!! Schitterend!!
    Nou ik hoef niet te vragen of jullie het leuk hebben, lijkt me allemaal heerlijk!
    Is het gezicht van Davy weer helemaal hersteld of herkennen we hem straks niet meer!
    Nou Jef hou jij het maar bij het schrijven en Davy bij de foto"s!
    Jongens heel veel plezier nog en genietse!!!
    Maar doe voorzichtig!!

    Groetjes van jullie Moes!!

  • 20 Augustus 2013 - 17:43

    Anouk:

    Haha mooi verhaal weer! Heb al een paar foto's gezien van Dave en ziet er echt prachtig uit! Voor je volgende reis misschien een cursusje fotografie nemen? ;) Veel plezier verder. XxX Anouk

  • 20 Augustus 2013 - 21:40

    Jorine:

    Haha mooie verhalen weer Jef! Wat een avontuur! Wij zijn zeer benieuwd naar wat foto's (eigenlijk vooral naar die perfecte strandlanding!) Veel plezier nog!

  • 20 Augustus 2013 - 22:48

    Lin:

    Hey Jef en Davy!
    Bar en ik hebben erg gelachen om jullie verhaal. Is al het zand al uit de krullen, Davy??? Gelukkig weegt Jeffrey niet al te veel...
    Geniet, geniet, geniet!!!!

    Dikke kus van ons!

  • 21 Augustus 2013 - 17:27

    Rinus:

    Ik vervolg jullie reis. Silvi kan het helaas niet helemaal lezen maar ze doet er wel de moeite voor, wat nog niet is kan toch nog komen. We wensen jullie nog veel plezier, viel Spass und nog schöne Ferien, beste Grüsse R. und S.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 13 Mei 2011
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 66699

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2019 - 31 Augustus 2019

van Teheran naar Tbilisi

25 April 2018 - 15 Mei 2018

Iran 2018

25 Oktober 2016 - 25 November 2016

India

05 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Thailand & Laos

16 Augustus 2014 - 07 September 2014

Indonesië

05 Augustus 2013 - 01 September 2013

Dubai/Maleisië/Singapore

20 Augustus 2012 - 08 September 2012

Noord Korea & China

18 Augustus 2011 - 06 November 2011

Suriname

Landen bezocht: