Einde Dubai/ Begin Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu Einde Dubai/ Begin Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu

Einde Dubai/ Begin Maleisie

Door: Jeffrey Schurink

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

10 Augustus 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

10 augustus, 03:00, Ergens boven india

Ik zit hier in de lucht naast Davy, in een veels te luxe stoel, een extreem duur wijntje in mijn hand en een super de luxe 3 gangen menu. Heel vreemd en onwerkelijk. Maar het is toch echt zo, we zitten in de bussinesclass van de emirates!!

Vandaag was het een weer een warme dag, wel de laatste dag van Dubia. We moesten onze spullen inpakken en hebben het bij het hotel achter gelaten. We gingen nog de laatste dingen van Dubai bekijken. En dat was uiteraard 1 van de palmeilanden. Wat een gigantisch project is dat! We hebben eerst een metro gepakt. Daar hebben we de reis voortgezet met een taxi. Deze meneer was erg vriendelijk en koos ervoor in plaats van alleen maar een vervoersmiddel te zijn maar ook een gids te worden. Hij reed langs alle mooie punten en legde van alles uit! prima zo een Taxi chauffeur!

Het palmeiland is weer een van de vele aparte dingen van Dubai. Allemaal groot, groter, grootst en rijk, rijker, rijkst. Allemaal onwerkelijk mooi en voor ons ook onbereikbaar. Alles is duur daar, maar ach ik ben dik tevreden met het hotel waar we in zitten!

Na de palmeilanden zijn we nog een shoppingmall ingegaan, even bijkomen van de hitte en zijn vervolgens weer teruggekeerd naar het hotel. Even nog genieten van het zwembad.

Rond half 4 zijn we weer richting de shoppingmall gegaan. We hadden gereserveerd om naar de top van de Burj khaliva. Het grootse gebouw ter wereld! (828 meter hoog!) Een imposant werkje van Dubai! prachtig. En alles ziet er zo mooi van bovenaf. Alles is ook zo opgezet en je ook dat Dubai nog lang niet klaar is.

Na ons tripje in de wolken maar even wat gegeten. Maar dat duurde langer dan we dachten. De shopping mall is zo groot dat je vrijwel altijd de weg kwijt raakt. Dus nu ook! en ja hoor, deze avond moesten we ook nog vliegen. Het was die avond geen prettige avond, want we moesten erg haasten. En laat het nou net het einde van de Rammadan zijn en iedereen gaat dan op pad!

bezweten en lichtelijk gestressed kwamen we aan op het vliegveld. Daar wilde we inchekken maar de machine gaf aan de het overbooked was. Het stelde mij dus niet bepaald gerust. En de rij was behoorlijk lang bij de bali's. Na zeker 20 minuten konden we inchecken. Een vriendelijke vrouw, waarschijnlijk uit Rusland hielp ons vriendelijk. Maar begon opeens te bellen met iemand en er kwam nog een andere man aangelopen. Gezamelijk kwamen ze met de vraag: ''do you like surprises?'' Wij ja knikken, en ze vertelde ons dat wij in de bussinesclass mochten omdat het vliegtuig overbooked was! Wat heerlijk!

Dit was niet nieuw voor mij. Toen ik naar Suriname ging zat ik ook in de bussinesclass. Het precies hetzelfde maar dan nog erger. Alles luxe en overdreven. Heerlijk natuurlijk! maar ik ben niet zo een luxe persoon! haha. Wel heerlijk gegeten en heerlijk kunnen slapen. Althans een paar uurtjes, want het diner had 3 gangen, met wel een heerlijk wijntje uit de streken van Bordeaux uit 2001, een oudje dus! haha

10 augustus, 18:50, Kuala Lumpur
Auw! mijn voeten doen weer zeer! vandaag zo veel gelopen! Straks gaan we maar wat eten zoeken hier in de buurt. Geen idee wat we gaan eten. Maar eerst even onze eerste ervaringen van Dubai delen met jullie!

Bij aankomst in Kuala Lumpur viel mij iets op: Bomen! ... Natuurlijke bomen! Heerlijk om weer in een ander wereld te zijn.
We hebben meteen de trein gepakt richting het centrum want daar moesten we ongeveer wezen. En overal te wereld ontmoet je mensen. Althans Davy is afdeling communicatie en die trekt altijd mensen aan. En 1 daarvan kwam uit Singapore en regelde voor ons een taxi en rekenende al van te voren af. Makkelijk!!

Eenmaal aangekomen in China town, waar ons hostel is, moesten we behoorlijk zoeken. De een zegt rechtdoor, de andere precies het tegenovergestelde. Afijn we zijn er!.

Het Hostel valt tegen, klein bedje en sannitair is slecht. Maarja! voor 2 nachten! jammer dan! Maleisie is zo anders, we moetene echt weer even goed gaan wenen!

Kuala Lumpur is een bijzondere stad. Heel anders dan ik had verwacht. Eigenlijk heel oud en vies als je het vergelijkt met het brandschone Dubai.

Vanavond zijn we uitgenodigd om mee te gaan met een kroege avond. Ik ben doodmoe, maar laten we toch maar gaan! even wat anders dan rondstruinen in steden.

Mijn verhaal wordt weer te lang dus tot de volgende keer!

• 10 Augustus 2013 - 13:18

Anouk:

Leuk weer allemaal! Ik gok dat ik straks weer veel foto's mag bekijken :P viel spass verder! XxX

• 10 Augustus 2013 - 13:31

Ronald Hoep:

Hey dagboekanier, je doet het geweldig, ze mogen wel oppassen in de zorg, zodadelijk werk je voor lonely planet als online elkedagverslaguitbreng redacteur.En hoe kan je nu in godsnaam moe zijn na in een 35 sterren vlucht door de roze wolken naar maleisie.
    Jullie moeten gewoon nog even wennen aan het enorme tempo.
    Op naar de volgendereisverslagdag. Veel plezier samen, groet Ans en Ronald

• 10 Augustus 2013 - 13:37

Ans:

Erg leuk weer geschreven. Xxxx

• 10 Augustus 2013 - 13:53

Wilma:

Jeetje weer zo'n leuk verhaal!!
    Wat maken jullie veel mee, en wat een andere wereld!!
    Jef je schrijft geweldig, als of we het zelf mee maken.Haha!!
    Wat zal het een gestress zijn geweest om het vliegtuig te halen en dan als beloning bussinesclass!
    Super!!
    Wij gaan vanavond naar Linda en Barry voor de bbq. vanwege 5 jaar getrouwd!!
    Nou jongend heel veel plezier nog!!!

Groetjes van jullie Moes!! Dikke kus!!

• 10 Augustus 2013 - 13:57

Ron En Marja:

Hey Globetrotters,

Wat een verhaal weer! Maaarrr, met een goede afloop in de lucht. Zo te lezen vermaken jullie je prima.
    Nog veel plezier en we wachten weer op je volgende verhaal.

Groetjes van ons allemaal.

• 10 Augustus 2013 - 14:07

Oma:

Wat weer een heerlijk verhaal om van te smullen!! Ja, spanning hoort erbij hoor!!
    Dat is wel even een overgang hé, eerst zoveel luxe en nu weer in een andere wereld!
    Jullie zullen wel moe zijn van alle indrukken, neem ookgoed je nachtrust!!( goede raad van een bezorgde oma) Dikke knuf van mij!!!

• 11 Augustus 2013 - 13:03

Annemieke:

Hey Jeffrey,
    Hartstikke leuk om je reisverhaal te lezen. Wat een andere wereld he! heel wat anders dan je dienstjes draaien op OH 9 :-)
    Geniet er verder van!

groetjes, Annemieke

• 11 Augustus 2013 - 21:21

Thera:

Hoi lieve buur boy,

ik lees nu net al je verslagen achter elkaar . je mag wel vakantie nemen na deze vakantie l
    je maakt weer een hoop mee. is wel wat anders dan suriname alles op zijn no spang .
    ik verwacht dat de komende tijd toch vooral veel natuur zal zijn. ben benieuwd naar foto s .
    verheug mij er nu al op .

kusje en geniet ze nog lekker .
    snik ik moet morgen weer beginnen .

• 12 Augustus 2013 - 03:08

Denise:

hey jef wat je moeder al zegt super leuk en levendig schrijft je altijd leuk om te lezen geniet er van x

• 12 Augustus 2013 - 08:20

Sandra:

Hoi Jeffrey en Davy,

Wat een avontuur weer,en wat hebben jullie veel gedaan in Dubai.Je verhalen zijn echt te leuk
    om te lezen.Ik wens jullie heel veel plezier Maleisie .Het zal wel ff wennen zijn na al dat luxe.
    Kan niet wachten op je volgende verhaal.

xxx

• 14 Augustus 2013 - 08:30

Wilma:

Hey Jeff we zitten wachten op een nieuw verhaal!!!!!!!!!!!
    Dus...........
    Kussie je moes!!!!

• 18 Augustus 2013 - 14:12

Linda:

Jongens wat leuk! (en ik lach me stiekem rot, om de kinderbedjes..;))

• 19 Augustus 2013 - 11:13

Eva Kleinbergen:

Hoi Jeffrey.
    Wat een belevenissen allemaal.
    En wat een enorme luxe zowel Dubai als jullie onverwachte "meevaller" tijdens het vliegen.
    Voor eventjes heerlijk toch.
    Dan is een te klein bedje en vieze toilet wel even een tegenvaller!!!!!!! Maar ook dat hoort er bij en jullie overleven het wel.
    Veel genoegen verder.
    Groet van Eva Kleinbergen