Laatste dagen in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Dubai

Door: Jeffrey Schurink

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

08 Augustus 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

8 Augustus, 22:29, Dubai
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties! Ontzettend leuk om te lezen! Hebben jullie vragen? Stel ze gerust!
Het is alweer donderdag en morgen avond reizen we weer door naar Maleisie.

Op dit moment zijn we al een beetje gewend. Het blijft een bijzondere wereld hier. Alles is groot, luxe en warm! Heel erg warm! De ramadan is bijna afgelopen dus kunnen weer bijna in het openbaar wat drinken. Nu nog even in de toilet stiekem wat drinken, al hebben ze dat gauw door, maar knikken vriendelijk en geven een compliment voor het respect dat we tonen om de toilet op te zoeken!

Woensdag avond zijn we weer richting het grootstewinkelcentrum ter wereld gegaan. Het teld 1200 winkels, dus je bent er niet zomaar op uitgekeken. Gelukkig is bijna de zon onder, dus nog even en we mogen ons maag weer vullen met voedsel in het openbaar. Het blijft een rare bedoening voor ons.

Eenmaal aangekomen op het winkelcentrum hing er een geheel andere sfeer. Het was er een stuk drukker. De restaurants gevuld met allerlij verschillende mensen uit verschillende landen.

Hier in die Dubai wonen er maar een relatief klein aantal echte mensen die uit Dubai komen. Vele komen uit India, Pakistan en nog vele mensen die voor de big bussines komen.

Het grappige van deze grote malls zijn de verschillende mensen. Je ziet ook vele mannen in witte gewaden, heel tradioneel, maar compenseren het weer netjes met een mooie dure merkbril en zijn Ipod oordopjes in zijn oren. Ook zie je veel vrouwen in burka’s. Een duitse toerist vertelde onz dat zij naar een lingerie zaak was gegaan. Tot haar grote verbazing gingen ook deze vrouwen naar zo een winkel. Geen verschil dus, alleen de paskamers waren een stuk groter zodat de man mee kan kijken en het kan goedkeuren.

In de avond hebben we heerlijk genoten. Lekker gegeten bij het hoogste gebouw ter wereld, waarvan ik de naam nu al van ben vergeten, en Davy maar opscheppen dat hij het wel weet, ach ieder zijn kwaliteit zullen we maar zeggen!

In de ochtend zijn we vroeg opgestaan om de markt te bekijken aan de andere kant van de Creek (rivier). Met een klein hout bootje vaar je voor een paar cent de rivier over. Het was nog vroeg, rond 10 uur, maar wanneer we naar buiten gaan zijn onze glazen van de zonnebrillen beslagen van de hitte. Op het bootje waaide het een klein beetje maar toch, de zweet druppels hingen aan onze neus.

De markt was leuk, het deed me denken aan de zwarte markt in beverwijk, maar dan toch heel anders. De guur kwam mij gewoon bekend voor, waarschijnlijk door de oosterse kruiden. En natuurlijk, Jeffrey heeft weer een lekkere kruidenthee gekocht. Om deze ochtend af te sluiten hebben we nog een rondvaart gedaan op de rivier. Je ziet allemaal grote gebouwen waaronder het kantoor van de Sjeik. Een prachtig paleis met 2 helikopter platforms. Je ziet dus echt waar het grote geld zit.. Niet bij mij dus!

In de middag maar even lekker rustig aangedaan bij het zwembad, het is immers te warm om actief op stap te gaan en in de avond gingen we een jeep safari doen.

We werden rond 16:30 opgehaald door een jeep. Een vreemde en onpersoonlijke bedoening. We moesten veel wachten en hebben maar 10 minuten door de woestijn gereden. Ik heb heb zelf nog nooit een woestijn gezien, dus voor mij heel bijzonder, maar alles daaromheen was erg commercieel. Snel snel, en betalen maar! Ach, ik heb weer een woestijn gezien!

Vannochtend zijn we weer op gaan staan. We gingen naar de moskee. En ik had niet verwacht dat naar een moskee gaan zo leuk was. Dus ik laat voortaan maar mijn baard groeien. We werden daar met natuurlijk vele andere toeristen ontvangen door een soort van imam. Schoenen uit, en konden even rond lopen. Heel bijzonder want meestal is een moskee niet toegangelijk voor niet moslims.
Een echte Tradionele, althans qua kleding, imaam stond ons te woord. Een echte leuke charismatische man. Veel humor en stond open voor allerlij vragen zoals waarom een boerka en waarom zo een rare witte gewaad met een rare thee doek op je kop? Een hele leerzame en leuke ochtend.

In de middag even over het strand gelopen. Het was licht bewolkt dus prima te doen. Even gezwommen en maar weer snel een winkelcentrum ingevlucht.

Deze avond zijn we eerst naar Emirates mall gegaan. Jaja, weer een winkelcentrum! Oke, ik beken. Ze beginnen nu wel een beetje te vervelen, maar hier konden we welliswaar skieen! En dat is toch best wel een vreemde gewaarwording. Buiten 40 a 50 graden. Binnen was het -4. En zelfz alle gewaden, dus de boerka’s gingen naar binnen. Heel bijzonder! Dus natuurlijk even heerlijk geskieed. En het was erg koud!

De avond hebben we afgesloten in nieuw Dubai. Dit is een gedeelte van Dubai wat in een paar jaar uit de grond gestampt is. Gigantische hoge verlichte gebouwen. Ontzettend mooi om te zien.

Nu ga ik lekker douchen en morgen weer een nieuwe dag met weer een nieuwe bestemming. We vliegen rond 21:30, dus hebben nog een kleine dag te gaan in Dubai.

Tot de volgende keer!


Reactie op reacties:
-Anouk en Nadine: ja inderdaad! Ik ga beter opletten, of beter maar valsspelen. Ik denk dat dat laatste het beste is.
-Pa en ma: Ja schande! Ik kreeg maar geen smsje terug dus ik dacht: laat ik maar kijken of alles goed gaat!
-Oma: Je hebt het prima gedaan! Je berichtje is aangekomen! Je kan het!
-Maarten: Ja Maarten, ik neem voor jou nog wel een metro kaart mee en nog wat andere folders! Kan je goed gebruiken! 1 tip: ga nooit in augustus of september! Haha
-Eva Kleinbergen: Ja Eva, het is allemaal zo over de top. Ik ben zelf echt een cultuurs mens. Die vind je hier niet echt. Dus ik ben ook wel weer blij dat ik straks naar Maleisie ga! Al is Dubai een geweldige ervaring! Het suikerfeest hebben we weinig van meegekregen helaas, alleen een gigantische file!

  • 08 Augustus 2013 - 21:40

    Bianca:

    Hoi Davy en Jeffrey
    Leuke verhalen! Ik ben benieuwd naar nog meer avonturen. Heel veel plezier in Maleisië.
    Liefs Bianca

  • 08 Augustus 2013 - 22:01

    Maarten:

    he jongens,
    zijn er ook nog leuke kroegen voor ons daro om aan te doen? zou wel lachen zijn maar dat denk ik toch niet dat die daar zijn. Hopelijk misschien daro wel een ESPRIT winkel in the Mall. Mocht het hier nou echt bergafwaarts gaan dan kunnen peter en ik altijd nog daar naar toe voor een nieuwe uitdaging aangezien de inflatie vanaf vandaag hier in holland is gestegen naar 3.1% tov vorig jaar 3%.
    Alvast een goede voort zetting van jullie reis...ik blijf jullie volgen. Dikke knuffel...maarten

  • 08 Augustus 2013 - 22:53

    Lin:

    Hai Jef en Davy!
    Leuk om als weer te lezen! Was het een beetje spectaculaire skibaan? Nou in Maleisië is het niet andere metshopping malls... Maar in Kuala Lumpur moet je zeker de mall in gaan waar ook een achtbaan door heb gaat!
    Have fun!!

    Kussie

  • 08 Augustus 2013 - 22:54

    Lin:

    Dat typen met telefoon blijft irritant!!! Wat een spellingsfouten in die twee regels van mij!

  • 08 Augustus 2013 - 23:53

    Wilma:

    Hey jongens,

    Wat een mooi verhaal weer, ben blij weer wat van jullie te horen.
    Hebben jullie ook nog wat leuks gekocht?
    Als het mogelijk is willen we graag wat meer foto"s zien??!!
    Bijv. van het hotel waar jullie logeren.
    En van het skieen.
    Hier is alles goed, ik ga morgen een daggie naar oma.
    Nou jongens morgen een goede reis en tot hoors!!
    Wij genieten van jullie verhalen dus..... blijf schrijven!!!

    Dikke kus van je Moes!!!! En Pa!!!

  • 09 Augustus 2013 - 07:32

    Sandra:

    Hey Jeffrey en Davy,

    Wat bijzonder om Dubai mee te maken,jullie hebben veel gezien daar.erg leuk om het te
    lezen .Het is net of ik mee ben op reis,Geweldig.ik wens jullie een goede reis naar Malleisie.
    Ben erg benieuwd naar jullie nieuwe bestemming en ik wens jullie een geweldige vakantie
    toe.groetjes uit Purmerend x

  • 09 Augustus 2013 - 08:21

    Eva Kleinbergen:

    Het is toch echt een wondere wereld zoals jij alles beschrijft. Ik kan me goed voorstellen dat jullie ogen te kort komen.
    Dank zij jou verhaal kijk ik een beetje met jullie mee.
    Goede reis naarde volgende bestemming!!!
    Groetjes van Eva Kleinbergen

  • 09 Augustus 2013 - 12:55

    Oma:

    WAT FIJN OM WEER ZO'N GROOT REISVERSLAG TE LEZEN!!Jullie genieten en nu op naar Maleisie!!
    Vandaag is Wilma gezellig bij mij.
    , en Ruud komt ook eten.Zondag ga ik met
    Wil naar de camping. Heel veel plezier en geniet van alle mooie dingen!! dikke knuf van je Omi!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 13 Mei 2011
Verslag gelezen: 740
Totaal aantal bezoekers 66511

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2019 - 31 Augustus 2019

van Teheran naar Tbilisi

25 April 2018 - 15 Mei 2018

Iran 2018

25 Oktober 2016 - 25 November 2016

India

05 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Thailand & Laos

16 Augustus 2014 - 07 September 2014

Indonesië

05 Augustus 2013 - 01 September 2013

Dubai/Maleisië/Singapore

20 Augustus 2012 - 08 September 2012

Noord Korea & China

18 Augustus 2011 - 06 November 2011

Suriname

Landen bezocht: