weer thuis! - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu weer thuis! - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Jeffrey Schurink - WaarBenJij.nu

weer thuis!

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

10 September 2012 | Nederland, Purmerend

5 September, 13:50, Pingyao

Vanochtend lekker rustig aangedaan. We waren nog erg moe dus een beetje uitslapen kon dus geen kwaad. Tegen de middag aan zijn we een stuk door de stad gelopen. Daar kwam ik tot een heel leerzame ontdekking wat echter helemaal nieuw voor me vast. Namelijk het volgende:
2 honden zaten in elkaar vast na het paren. Dit was natuurlijk een geweldige ontdekking voor me dus meteen gegoogeld en kwam op het volgende uit: http://www.hondenvragen.be/voortplanting/bij-de-paring-bleven-we-vastzitten-wat-was-er-aan-de-hand/ oke, excuses voor de onzin. Nu weer even serieus verder.

6 september, 16:58, Beijing

Gisteravond zijn we wat gaan eten in de stad. Rara wat? Chinees! Ach het eten is echt super lekker, alleen nu ga ik toch best wel verlangen naar een andijviestamppot met een gehaktbal. Daarna zijn we in een soort van westerse bar wat gaan drinken. Er hing een leuke gemoedelijke sfeer dus lekker wat biertjes gedronken. Ondertussen waren er een paar jonge Chinezen bij ons aan de tafel geschoven en gingen we allemaal gemoedelijk gambeen (proosten) Wat een leuke internationale sfeer! en natuurlijk vond de dame naast me (weer) me knap en leuk, tja.. ik begin bijna kapsones te krijgen.

Rond 23:00 zijn we weer richting het hotel gegaan want de volgende ochtend moesten we weer fris en fruitig klaar staan voor onze autorit naar een andere stad om daar vervolgens naar Beijing te reizen.

Na een behoorlijke regenachtige nacht en lange autorit, want er waren snelwegen afgesloten vanwege wateroverlast, waren we aangekomen in Tai Yuan. Daar gingen we via zo’n snelle trein naar Beijing.

Nu zitten we in het hostel waar we begonnen. Het lijkt alsof we een eeuwigheid weg zijn gebleven en zijn eigenlijk nu beide blij dat we morgen weer naar Nederland terug gaan. Dit komt vooral omdat we nogal moe zijn door de vele indrukken en elke dag zijn we op pad dus onze beentjes hebben toch wel aardig wat rust nodig. Volgend jaar maar een zon- strand- vakantie? Wie gaat ermee?

7 september, 22:55, Airport Beijing

Vanochtend hebben we rustig aangedaan. Alles inpakken, lekker ontbijtje en weer alles inpakken. Na uitchecken zijn we richting de verbodenstad gegaan en daar zijn we naar een museum over treinen gegaan. Erg toepasselijk aangezien deze reis uit veel treinreizen bestonden

Na ons museum bezoek zijn we inkopen gaan doen. Ik vond Erik na deze 3 weken toch best wel een sympathieke jonge, maar dat gevoel is na ons winkel avontuur op de markt meteen weggevaagd: wat kan hij onderhandelen zeg! Een beeldje van 320 Yuan (ca. €32,-) heeft hij terug gebracht naar 90 Yuan (ca. €9,-) en dan ook nog onderhandelen met een klein lief schattig meisje. Ach in China de normaalste zaak van de wereld, maar voor mij niet weggelegd. Ik krijg altijd meteen medelijden met zo’n kind en dat is nou net de bedoeling van haar, want dan ga ik sneller akkoord. Dus Erik het werk maar laten doen!

Na ons winkelavontuur maar lekker gaan eten. Dus gezocht naar een vies restaurantje, want daar kan je veel lekkerder eten dan in een mooi chique restaurant, althans is China dan. En voor de rest gelopen, gelopen en nog een gelopen.

Nu zitten/liggen we op het vliegveld. 2 mooie ligstoelen hebben we in beslag genomen en hebben eerste rang uitzicht over het vliegveld. Mooi! Hier gaan we voorlopig niet vanaf!

Morgen komen we rond 8:40 aan op Schiphol.

10 september, 18:41, Purmerend

Ondertussen ben ik al weer een paar daagjes thuis. De reis terug naar Amsterdam was behoorlijk lang. Zo een overstap kost altijd erg veel tijd en is natuurlijk niet aangenaam, vooral als je erg moe bent. Maar ach, je moet voor zo een geweldige reis toch iets overhebben.

Eenmaal in Nederland werden we opgehaald door onze ouders en opa en oma, gezellig! En vooral bedankt opa en oma voor de heerlijke Nederlandse snoepjes!

In de avond aten we heerlijk andijvie stamppot, want dat had ik zo gemist! Heerlijk weer thuis en nu even bijkomen van alle gebeurtenissen, even alles weer op een rijtje zetten en vooral nu ga ik me beseffen waar ik allemaal geweest bent.

Ik wil ten slotte nog even Leonieke van: Yourplanettravel bedanken voor deze geweldige reis, alles hebben jullie perfect geregeld naar onze wensen! Echt een aanrader voor nieuwsgierige reizigers! Bedankt Leonieke!

Nu zit ik lekker in mijn kamer, en jawel met een echt Chinees thee’tje gekocht in Datong! Heerlijk!

En natuurlijk iedereen bedankt voor jullie vele reacties!!

Groetjes Jeffrey

  • 10 September 2012 - 19:56

    Joseline Langenberg:

    Hallo Jeffrey!

    Welkom thuis. Heerlijk weer aan de stamppot andijvie of boerenkool met Hema worst, hoe Hollands wil je het hebben!!? Je laatste verslag, een bezoek aan de verboden stad, wat ben ik daar jaloers op. Dit is iets wat hoog op mijn verlanglijstje staat! Het afdingen op koopwaar... daar is je broertje goed in. Ik kan mij voorstellen dat dit niet voor iedereen weggelegd is hoor. Als Alex en ik in verre oorden vertoeven dan duw ik hem altijd vooruit om af te dingen, ik ben daar ook heel slecht in, voel dan altijd iets van medelijden voor de verkoper van de waar. Maarja... het is vaak wel de gewoonte om dit te doen.
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Niets opgemerkt van de aardbeving? Nu fijn nagenieten van de foto's/films.
    Hartelijke groet.
    Joseline Langenberg.

  • 11 September 2012 - 13:18

    Eva Kleinbergen:

    Hoi Jeffrey.
    Fijn dat je weer heelhuids thuis bent.
    Ik kan me goed voorstellen dat jij (jullie ) nog even tijd nodig hennen om alle opgedaane indrukken te verwerken.
    Dank je wel voor het delen van deze indrukken, ik heb ervan genoten.
    Zie je gauw in Zuidland!!!!!
    Groeten van Eva Kleinbergen.

  • 11 September 2012 - 14:58

    Denise:

    hey jef!
    leuk om je verhalen te lezen
    kom binnen kort wel een keer de foto's kijken ben erg benieuwd!!
    en hoe smaakte de andijvie stampot.. wel vaste prik heb als je terug komt van een reis :)
    nou ik hoop tot snel x denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 13 Mei 2011
Verslag gelezen: 1512
Totaal aantal bezoekers 66513

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2019 - 31 Augustus 2019

van Teheran naar Tbilisi

25 April 2018 - 15 Mei 2018

Iran 2018

25 Oktober 2016 - 25 November 2016

India

05 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Thailand & Laos

16 Augustus 2014 - 07 September 2014

Indonesië

05 Augustus 2013 - 01 September 2013

Dubai/Maleisië/Singapore

20 Augustus 2012 - 08 September 2012

Noord Korea & China

18 Augustus 2011 - 06 November 2011

Suriname

Landen bezocht: